2014年9月5日 星期五

Portfolio

"DaiShuan Portfolio"

最近大概就是在忙著準備找工作用的作品集。

念了5年的建築其實回過頭來看還滿慶幸的,
畢竟有一些實體的東西可以檢視自己是否持續在往前。

做設計的時候一直有個壞習慣就是"收"不起來,
往往加了太多東西而失去原本的純粹性。
這在大五最後評圖的時候確實帶給我很大的困擾,
或許當中有想掩蓋某些不成熟的因素吧。

在作品集的當中,
可以發現我完全沒有放平面設計的圖,
因為我根本沒有那樣的圖可以放阿!
不知不覺地走向裝置和亭子的方向去了,
但這並不太表我我排斥傳統建築那塊領域,
只是能實驗新的方法和想法還是比較吸引著我。

Recently, i'm busy for portfolio, which the purpose is looking for the job.

Studied architecture for five years, i feel so lucky when i look back what i've done.
After all, i can inspect myself whether i'm keep moving forwards or not with some solid things.

I had a bad habit, when i designed something i couldn't figure out which steps i should stop,
added too much complicated elements into design, so lost pure goals at same time.
It brought me a huge trouble at final review,
perhaps, i wanted to cover some immature aspects.

i didn't put any plan's design into my portfolio,
because actually i didn't own that in the past three years!
unconsciously, i've walked toward installation and pavilion for a while.
But it doesn't mean i exclude traditional architecture field.
It's just because it deeply attract me if i can experiment new ways and thoughts.

--Shaun--




沒有留言:

張貼留言